!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Checklista vid flytt

 

  • Anmäl flytt av telefon, TV och bredbandstjänster till Telia. Hur lång tid behövs för att flytta din tjänst skiljer sig väldigt mycket beroende på var man ska flytta och hur lång uppsägningstid man har på de tjänster man har tecknat. Telia rekommendera därför att kontakta kundtjänst på 90200 så fort man kan. Enligt Telias hemsida kan det också kosta mer om man inte anmäler flytt enligt Telias instruktioner. Se https://www.telia.se/privat/support/flytta för mer information.
  • Anmäl adressändring för post och eventuellt beställa eftersändning (se https://www.adressandring.se)
  • Anmäl adressändring för banker, försäkringsbolag, tidningar, parkering, matkasse mm.
  • Anmäl flytt med din elnätsleverantör senast 5 dagar innan utflyttningsdatum.  Informera gärna den som flyttar in efter dig när avtalet sägs upp.
  • Säkerställ att skötselpärmen lämnas över.
  • Samtliga nycklar ska lämnas över till den nya ägaren (lägenhetsnycklar, nyckeln till postfacket, nyckeln till tvättbokningscylinder och nyckeln till vattenlåset). Ta kontakt med styrelsen för att vara säker att du har samtliga lägenhetsnycklar.
  • Gör en flyttanmälan hos skatteverket. Gör anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten.
  • Kolla att brandvarnaren fungerar med testknappen.
Utskriftvänlig version